
Podsumowanie zawodowe w CV do pracy w policji
Najważniejsza sekcja w CV do policji (mowa o stanowiskach biurowych i administracyjnych) to podsumowanie zawodowe. Element ten trzeba umieścić na samej górze curriculum vitae, jego zadaniem jest przedstawienie w skrócie (wystarczy 4-5 zdań) najistotniejszych informacji o sobie – opisanie umiejętności, doświadczeń i osiągnięć.
Jestem sprzedawcą z 5-letnim doświadczeniem. W 2015 roku uzyskałem tytuł magistra na kierunku Zarządzanie, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Następnie podjąłem pracę w firmie zajmującej się doradztwem finansowym, z siedzibą we Wrocławiu. Zajmowałem się pozyskiwaniem oraz obsługą klientów z sektora B2B. W 2020 roku postanowiłem się przebranżowić, w związku z czym podjąłem ponownie naukę, tym razem na studiach podyplomowych na kierunku Kryminalistyka. Obecnie, jako podwójny absolwent z dużym doświadczeniem na rynku pracy, poszukuję zatrudnienia w resorcie Ministra Spraw Wewnętrznych. Na tym szablonie CV masz wystarczająco miejsca na opisanie siebie w kilku zdaniach.Wzór podsumowania zawodowego w CV policjanta / policjantki
Sekcja Umiejętności w CV policjanta
Niezależnie od tego, czy chodzi o CV dla policjanta/policjantki, czy o curriculum vitae na stanowisko biurowe w policji, sekcją, którą obowiązkowo należy zamieścić w aplikacji, są Umiejętności. Powinna ona składać się z dwóch części – kompetencji miękkich i twardych, czyli bardziej specjalistycznych, związanych bezpośrednio z pracą. Najlepiej, aby zostały one wypisane w punktach. Na tym etapie można również wspomnieć o posiadanym prawie jazdy kategorii B, znajomości języków obcych, zaświadczeniu o niekaralności, wymaganym do pracy w służbach oraz specjalistycznych kursach (np. w zakresie kierowania ruchem drogowym itp.).Wzór bloku Umiejętności w przypadku cywila
Przykładowe kompetencje miękkie w CV do policji na stanowisku cywilnym to:
- dbałość o detale,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- wielozadaniowość,
- wysoka kultura osobista.
Tymczasem umiejętności twarde (specjalistyczne), które są mile widziane, to np.:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego,
- bardzo dobra znajomość oprogramowania MS Office,
- szeroka wiedza z zakresu funkcjonowania Policji,
- znajomość procedur obowiązujących pracowników cywilnych zatrudnionych w resorcie Ministra Spraw Wewnętrznych.
Sekcja Umiejętności w CV
Jakie umiejętności warto wyróżnić w CV policjanta/policjantki? Do istotnych kompetencji miękkich należą m.in.:
- chęć niesienia pomocy innym,
- empatia,
- opanowanie,
- łatwe nawiązywanie kontaktu z innymi,
- umiejętność podejmowania decyzji pod presją czasu,
- wielozadaniowość,
- wysoka samokontrola.
Natomiast jeśli chodzi o umiejętności twarde (specjalistyczne), mile widziane są:
Doświadczenie zawodowe policjanta
W CV do policji należy przedstawić wykaz dotychczasowych miejsc pracy. Poza ich nazwami warto podać również okres zatrudnienia oraz wypunktować obowiązki zawodowe i osiągnięcia. Oczywiście sekcja ta będzie się różnić w zależności od tego, czy dana osoba stara się o stanowisko związane z pracą biurową, czy chce zostać zatrudniona w służbach jako policjant/policjantka. Jeśli kandydatowi/kandydatce brak dużego doświadczenia, zamiast miejsc pracy można wyszczególnić odbyte praktyki, staże, a nawet wolontariaty.
Doświadczenie zawodowe w przypadku cywila
Jak powinien wyglądać blok Doświadczenie zawodowe? Oto przykład:
Sekcja Doświadczenie zawodowe w przypadku CV policjanta/policjantki
Historia wykształcenia w CV do pracy w policji
Wykształcenie stanowi ważny element każdego CV. Policja także może zwrócić uwagę na ten aspekt curriculum vitae. W przypadku osób kandydujących na stanowiska biurowe mile widziane jest Policja – CV – sekcja Wykształcenie w przypadku cywila:
CV – policja – sekcja Wykształcenie w przypadku przyszłego policjanta / przyszłej policjantki:
Jak powinna wyglądać sekcja Wykształcenie? Poniżej przykład:
10.2010–10.2015
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Kierunek: Zarządzanie
Uzyskany tytuł: Magister
10.2008–10.2011
Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
Kierunek: Kryminologia
Uzyskany tytuł: licencjat
Zainteresowania w CV policjanta/policjantki
W sytuacji, gdy ma się do czynienia z dwoma CV do policji i każde z nich jest rozbudowane, szczegółowe oraz dobrze dopasowane do oferty pracy, dział rekrutujący zwraca uwagę na inne, mniej popularne sekcje. Jedna z nich to Zainteresowania. Pasje realizowane w wolnym czasie mogą wiele opowiedzieć o człowieku, dlatego warto pochwalić się w curriculum vitae ciekawymi hobby. Mile widziane są np.:

Wygląd listu motywacyjnego i jego rola
Wygląd aplikacji również bywa istotny. CV dla policjanta/policjantki lub osoby starającej się o stanowisko biurowe w służbach powinno być minimalistyczne oraz schludne. Warto postarać się na etapie projektowania dokumentów rekrutacyjnych, ponieważ ich wygląd w dużym stopniu wpłynie na pierwsze wrażenie, jakie zostanie wywarte na osobach prowadzących rekrutację. W stworzeniu profesjonalnego curriculum vitae pomoże kreator CV – obsługa tego typu narzędzi nie wymaga znajomości zaawansowanych programów graficznych. Pozwalają one również zaoszczędzić dużo czasu, gdyż proces projektowania aplikacji wymaga jedynie kilku kliknięć.
Pozostałe potrzebne dokumenty do pracy w policji
CV to nie jedyny dokument, jaki należy przedłożyć w służbach. Napisanie schludnego CV do pracy w policji to dopiero połowa sukcesu. Osoba, która stara się o stanowisko cywilne, musi także opracować list motywacyjny policjanta/policjantki, czyli dokument, który rozszerza informacje zawarte w curriculum vitae oraz przedstawia motywacje kandydata/kandydatki do pracy w służbach. Warto w nim pochwalić się znajomością procedur i zasad stosowanych w organach policyjnych, dobrym pomysłem okaże się również podkreślenie zaangażowania do pracy na rzecz innych osób oraz chęci niesienia pomocy.W przypadku rekrutacji do służby w Policji postępowanie kwalifikacyjne jest o wiele bardziej skomplikowane. Osoba kandydująca będzie musiała ukończyć test sprawnościowy, a także test wiedzy z zakresu funkcjonowania władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej oraz bezpieczeństwa publicznego. Wymagane mogą być również:
- badania psychologiczne określające predyspozycje intelektualne i osobowościowe,
- podanie o przyjęcie do służby,
- przedstawienie dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprzednie zatrudnienie oraz kwalifikacje zawodowe,
- wypełniony kwestionariusz osobowy,
- zaświadczenie od lekarza o braku medycznych przeciwwskazań do pełnienia służby.