| czas czytania: 12 minut

Przykład CV policjanta / policjantki

Praktyczne wskazówki jak napisać CV policjanta.

Przykład CV do pracy w policji
CV do policji wbrew pozorom nie różni się aż tak od aplikacji nadsyłanych na stanowiska w innych branżach. Owszem, duży atut stanowią kwalifikacje związane bezpośrednio z pracą w policji, jednak zabłysnąć można także innymi sekcjami w curriculum vitae. Jak zaprojektować CV dla policjanta/policjantki? Które elementy odgrywają największą rolę i jakich błędów nie należy popełniać podczas rekrutacji?

Podsumowanie zawodowe w CV do pracy w policji

Najważniejsza sekcja w CV do policji (mowa o stanowiskach biurowych i administracyjnych) to podsumowanie zawodowe. Element ten trzeba umieścić na samej górze curriculum vitae, jego zadaniem jest przedstawienie w skrócie (wystarczy 4-5 zdań) najistotniejszych informacji o sobie – opisanie umiejętności, doświadczeń i osiągnięć.

Wzór podsumowania zawodowego w CV policjanta / policjantki

Ikonka Cudzysłów

Jestem sprzedawcą z 5-letnim doświadczeniem. W 2015 roku uzyskałem tytuł magistra na kierunku Zarządzanie, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Następnie podjąłem pracę w firmie zajmującej się doradztwem finansowym, z siedzibą we Wrocławiu. Zajmowałem się pozyskiwaniem oraz obsługą klientów z sektora B2B. W 2020 roku postanowiłem się przebranżowić, w związku z czym podjąłem ponownie naukę, tym razem na studiach podyplomowych na kierunku Kryminalistyka. Obecnie, jako podwójny absolwent z dużym doświadczeniem na rynku pracy, poszukuję zatrudnienia w resorcie Ministra Spraw Wewnętrznych.

Szablon CV z nagłówkiem
Szablon CV idealny do pracy w policji

Na tym szablonie CV masz wystarczająco miejsca na opisanie siebie w kilku zdaniach.

Pokaż szablon CV z nagłówkiem

Sekcja Umiejętności w CV policjanta

Niezależnie od tego, czy chodzi o CV dla policjanta/policjantki, czy o curriculum vitae na stanowisko biurowe w policji, sekcją, którą obowiązkowo należy zamieścić w aplikacji, są Umiejętności. Powinna ona składać się z dwóch części – kompetencji miękkich i twardych, czyli bardziej specjalistycznych, związanych bezpośrednio z pracą. Najlepiej, aby zostały one wypisane w punktach. Na tym etapie można również wspomnieć o posiadanym prawie jazdy kategorii B, znajomości języków obcych, zaświadczeniu o niekaralności, wymaganym do pracy w służbach oraz specjalistycznych kursach (np. w zakresie kierowania ruchem drogowym itp.).

Wzór bloku Umiejętności w przypadku cywila

Przykładowe kompetencje miękkie w CV do policji na stanowisku cywilnym to:

  • dbałość o detale,
  • umiejętność pracy pod presją czasu,
  • wielozadaniowość,
  • wysoka kultura osobista.

Tymczasem umiejętności twarde (specjalistyczne), które są mile widziane, to np.:

  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego,
  • bardzo dobra znajomość oprogramowania MS Office,
  • szeroka wiedza z zakresu funkcjonowania Policji,
  • znajomość procedur obowiązujących pracowników cywilnych zatrudnionych w resorcie Ministra Spraw Wewnętrznych.

Sekcja Umiejętności w CV

Jakie umiejętności warto wyróżnić w CV policjanta/policjantki? Do istotnych kompetencji miękkich należą m.in.:

  • chęć niesienia pomocy innym,
  • empatia,
  • opanowanie,
  • łatwe nawiązywanie kontaktu z innymi,
  • umiejętność podejmowania decyzji pod presją czasu,
  • wielozadaniowość,
  • wysoka samokontrola.

Natomiast jeśli chodzi o umiejętności twarde (specjalistyczne), mile widziane są:

  • prawo jazdy kategorii B,
  • szeroka wiedza z zakresu funkcjonowania Policji,
  • znajomość procedur obowiązujących policjantów/policjantki.
  • Doświadczenie zawodowe policjanta

    W CV do policji należy przedstawić wykaz dotychczasowych miejsc pracy. Poza ich nazwami warto podać również okres zatrudnienia oraz wypunktować obowiązki zawodowe i osiągnięcia. Oczywiście sekcja ta będzie się różnić w zależności od tego, czy dana osoba stara się o stanowisko związane z pracą biurową, czy chce zostać zatrudniona w służbach jako policjant/policjantka. Jeśli kandydatowi/kandydatce brak dużego doświadczenia, zamiast miejsc pracy można wyszczególnić odbyte praktyki, staże, a nawet wolontariaty.

    Doświadczenie zawodowe w przypadku cywila

    Jak powinien wyglądać blok Doświadczenie zawodowe? Oto przykład:

    Ikonka żarówka

    Obszar cywilny:

    09.2015 – 09.2020

    ABC Consulting, Wrocław: sprzedawca oraz doradca klienta B2B

    • bieżąca obsługa klientów B2B,
    • negocjacje handlowe,
    • pozyskiwanie nowych klientów,
    • przygotowywanie ofert,
    • prowadzenie prostych działań marketingowych,
    • wprowadzanie danych klientów do baz.

    Osiągnięcia:

    • nagroda dla najlepszego sprzedawcy w firmie w 2019 r.
    • nagroda dla najlepszego sprzedawcy w firmie w 2020 r.

    Sekcja Doświadczenie zawodowe w przypadku CV policjanta/policjantki

    Ikonka żarówka

    Stanowisko policjanta/ policjantki

    09.2015 – 10.2017 r.

    Komisariat Policji Wrocław-Śródmieście: posterunkowy

    • codzienna ochrona prawa oraz zdrowia, życia i mienia obywateli,
    • patrole wyznaczonych obszarów,
    • przeciwdziałanie łamaniu prawa poprzez zatrzymywanie osób popełniających przestępstwa,
    • prowadzenie sprawozdań z działalności,
    • przyjmowanie zgłoszeń spraw wymagających interwencji.

    Historia wykształcenia w CV do pracy w policji

    Wykształcenie stanowi ważny element każdego CV. Policja także może zwrócić uwagę na ten aspekt curriculum vitae. W przypadku osób kandydujących na stanowiska biurowe mile widziane jest wykształcenie wyższe, natomiast przyszły policjant / przyszła policjantka powinni posiadać co najmniej średnie wykształcenie, ukończenie studiów nie jest wymagane, a co za tym idzie – sekcja Wykształcenie nie musi być nadmiernie rozbudowana (wystarczy wspomnieć o szkole policyjnej).

    Jak powinna wyglądać sekcja Wykształcenie? Poniżej przykład:

    Policja – CV – sekcja Wykształcenie w przypadku cywila:
    10.2010–10.2015
    Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
    Kierunek: Zarządzanie
    Uzyskany tytuł: Magister

    CV – policja – sekcja Wykształcenie w przypadku przyszłego policjanta / przyszłej policjantki:
    10.2008–10.2011
    Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
    Kierunek: Kryminologia
    Uzyskany tytuł: licencjat

    Zainteresowania w CV policjanta/policjantki

    W sytuacji, gdy ma się do czynienia z dwoma CV do policji i każde z nich jest rozbudowane, szczegółowe oraz dobrze dopasowane do oferty pracy, dział rekrutujący zwraca uwagę na inne, mniej popularne sekcje. Jedna z nich to Zainteresowania. Pasje realizowane w wolnym czasie mogą wiele opowiedzieć o człowieku, dlatego warto pochwalić się w curriculum vitae ciekawymi hobby. Mile widziane są np.:

    czytanie – wspomnienie w curriculum vitae o zamiłowaniu do literatury kryminalnej, thrillerów medycznych czy też horrorów psychologicznych pozwoli wyróżnić się na tle innych kandydatów/kandydatek starających się o to samo stanowisko,
    gra w szachy, gry planszowe lub rozwiązywanie sudoku – tego typu rozrywki rozwijają umiejętności analityczne oraz zdolność strategicznego planowania i logicznego myślenia,
    różne dyscypliny sportowe – praca w policji (poza stanowiskami biurowymi) wymaga doskonałej kondycji fizycznej. Uprawianie sportu w wolnym czasie stanowi wystarczający dowód tego, że kandydat/kandydatka może się poszczycić dobrą formą, świadczy również o wysokiej dyscyplinie, a także umiejętności dostosowywania się do zasad.
    Wzór CV policjant
    Powyższe CV zostało stworzone przy pomocy szablonu CV eleganckie.

    Wygląd listu motywacyjnego i jego rola

    Wygląd aplikacji również bywa istotny. CV dla policjanta/policjantki lub osoby starającej się o stanowisko biurowe w służbach powinno być minimalistyczne oraz schludne. Warto postarać się na etapie projektowania dokumentów rekrutacyjnych, ponieważ ich wygląd w dużym stopniu wpłynie na pierwsze wrażenie, jakie zostanie wywarte na osobach prowadzących rekrutację. W stworzeniu profesjonalnego curriculum vitae pomoże kreator CV – obsługa tego typu narzędzi nie wymaga znajomości zaawansowanych programów graficznych. Pozwalają one również zaoszczędzić dużo czasu, gdyż proces projektowania aplikacji wymaga jedynie kilku kliknięć.

    Pozostałe potrzebne dokumenty do pracy w policji

    CV to nie jedyny dokument, jaki należy przedłożyć w służbach. Napisanie schludnego CV do pracy w policji to dopiero połowa sukcesu. Osoba, która stara się o stanowisko cywilne, musi także opracować list motywacyjny policjanta/policjantki, czyli dokument, który rozszerza informacje zawarte w curriculum vitae oraz przedstawia motywacje kandydata/kandydatki do pracy w służbach. Warto w nim pochwalić się znajomością procedur i zasad stosowanych w organach policyjnych, dobrym pomysłem okaże się również podkreślenie zaangażowania do pracy na rzecz innych osób oraz chęci niesienia pomocy.

    W przypadku rekrutacji do służby w Policji postępowanie kwalifikacyjne jest o wiele bardziej skomplikowane. Osoba kandydująca będzie musiała ukończyć test sprawnościowy, a także test wiedzy z zakresu funkcjonowania władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej oraz bezpieczeństwa publicznego. Wymagane mogą być również:

    • badania psychologiczne określające predyspozycje intelektualne i osobowościowe,
    • podanie o przyjęcie do służby,
    • przedstawienie dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprzednie zatrudnienie oraz kwalifikacje zawodowe,
    • wypełniony kwestionariusz osobowy,
    • zaświadczenie od lekarza o braku medycznych przeciwwskazań do pełnienia służby.

    1 Oceny

    Bewertungsstern Bewertungsstern Bewertungsstern Bewertungsstern Bewertungsstern Ø 5,0

    Jak Ci się podobał ten artykuł?